Zimbabwe

Broke state owned ZimPapers sued again

2015-12-10 21:28
iStock

iStock

Multimedia   ·   User Galleries   ·   News in Pictures Send us your pictures  ·  Send us your stories

Harare - Zimbabwe’s state owned publisher ZimPapers has suffered another blow after being sued for $300 000 by Harare West MP Jessie Majome(MDC-T) who alleged that the publications report's  early this year impaired on her constitutional right.

Majome a lawyer by profession said that the ZimPapers article titled “Independence Day is coming”, published on April 11, sought to portray her as “unpatriotic immature, disloyal, naïve, petty and generally unfit to be a national political leader”.

NewsDay reported that Majome viewed the article as defamatory and infringing on her constitutional right, thus, she wanted the state owned publication to pay her $300 000 in damages.

According to the cited article, the author described 4 various political leanings which she described as the main choices around the country.

The author went on to portray Majome as falling into the second category that had a strong belief that the current regime was not addressing their needs, thus, they reluctantly participated on issues of national importance due to political differences.

The author, Monica Cheru Mpambawashe, described this group as “theirs not for us” further stating that “This group contains those who are politically against the incumbent ruling political party and do not have the maturity to realise that the patriotism is about the state, not the government. “

Read:CIO threatening self-proclaimed prophet over Mujuru prophecy

Early this month, a retired army major Sydney Mangwende, took Zimpapers to the High Court for publishing “a letter to the editor” that described him as a murder in The Sunday Mail, according to another NewsDay report.

This was after the publisher was in September taken to the High court by a former Zanu-PF legislator David Butau who launched a law-suit after an article published by the Herald and its sister publication The Sunday Mail late last year allegedly infringed on his rights.

According to the Herald Butau launched a lawsuit of $300 000 plus interest at the prescribed rate per annum in compensatory punitive damages for all cause of action.

The article reportedly claimed that Butau an alleged ally to former vice president Joice Mujuru plotted to oust President Robert Mugabe by unlawful means with the aid of foreign governments including the US.

Read more on:    zimbabwe  |  media  |  southern africa

Join the conversation!

24.com encourages commentary submitted via MyNews24. Contributions of 200 words or more will be considered for publication.

We reserve editorial discretion to decide what will be published.
Read our comments policy for guidelines on contributions.

SHARE:

Inside News24

 
/News

Book flights

Compare, Book, Fly

Traffic Alerts
Traffic
There are new stories on the homepage. Click here to see them.
 
English
Afrikaans
isiZulu

Hello 

Create Profile

Creating your profile will enable you to submit photos and stories to get published on News24.


Please provide a username for your profile page:

This username must be unique, cannot be edited and will be used in the URL to your profile page across the entire 24.com network.

Settings

Location Settings

News24 allows you to edit the display of certain components based on a location. If you wish to personalise the page based on your preferences, please select a location for each component and click "Submit" in order for the changes to take affect.




Facebook Sign-In

Hi News addict,

Join the News24 Community to be involved in breaking the news.

Log in with Facebook to comment and personalise news, weather and listings.