News24 | Die Burger | Volksblad | Beeld | Sake24 | Jou Geldsake | LitNet | KykNet | Streekkoerante | NetAfrikaans
'Hy ly aan geheueverlies'
"Hy ly aan ernstige geheueverlies", sê Steve Hofmeyr se voormalige minnares, Janine van der Vyver.
Kate Moss in goud verewig
Sy is een van dié supermodelle van die wêreld - en superomstrede.
Sondag 5 Oktober 2008
  Soek Webwerf Argiewe Web  
Voorblad
Meer Nuus
Algemeen
Sport
Sake
In Diepte
Kommentaar
Hoofartikels
Rubrieke
Briewe
Invoegsels
Tydskrif
Motors
Streeknuus
Leef in Gauteng
Kaap-Rapport
Multimedia
Video
Klank
Fotogalerye
Blogs
    Redaksieblogs
Leserblogs
Allerlei
Lotto
Nuusbriewe
Gewildste Stories
Promosies
Musiekblitz
Loopbane24
Staatsdiensnuus
EPWP
Stalmaats
City Press
Sondag
Weer
min maks
Bfn  16°C  27°C
Kpstd  15°C  20°C
Dbn  16°C  24°C
Jhb  10°C  24°C
Meer oor Rapport
Wie is ons
Adverteer
Rapport-tariewe
Rapport.co.za-tariewe
Kontak ons
Briewe vir publikasie
Ombudsman
Stuur jou video
Teken in
Argiewe
Bestel foto's

19/07/2008 09:30  - (SA)  
Tim praat terug
    

  Druk artikel
  E-pos storie aan 'n vriend

Tim du Plessis se antwoord op lesers-kommentaar op vandeesweek se blog:

(Die oorspronklike rubriek verskyn onderaan hierdie antwoord.)

Is dit ’n saak van lewe en dood wie die president van die land is? Of het ons die ruimte om te sê “na die duiwel met Jacob Zuma of wie ook al, ek doen my eie ding?"

Dis twee vrae waarop ek nie antwoorde het nie. Ek dink elke dag van nuuts af oor hulle.

Toe Ronald Reagan in 1981 president van Amerika word, erf hy ’n land met hoë inflasie, hoë werkloosheid en ’n lae moreel. In die grond in bestuur deur die rampsalige Jimmy Carter.

Maar Reagan was ’n kommunikeerder van formaat. Hy het die tema van “Morning in America” vir sy presidensie aangegryp en die moedverlore Amerikaners begin opbeur en beter laat voel oor hulself en hul land.

Toe dié tweederangse rolprent-akteur wat nie op Harvard of Yale was nie agt jaar later die Wit Huis verlaat, was Amerika ’n ander land. Die ekonomie het gekook en die Koue Oorlog was so te sê gewen - die Berlynse Muur het tien maande ná sy uittrede geval.

Alles het begin by ’n president wat bloot deur te praat ’n proses aan die gang gesit het wat ’n hele supermoondheid omgedraai het.

Ter inligting: ek is ’n teësinnige bewonderaar van Reagan. Ek smaak die Demokrate, wen of verloor. (dis meestal verloor!)

Met die Reagan-storietjie wil ek net sê hoeveel ek die debat geniet het oor die rubriek oor wat ons van ’n “president” Jacob Zuma kan verwag.

Dié passie van gewone mense is ’n bate wat die clueless ANC in al sy faksies en manifestasies verkwis. Nog nêrens op dié blog was daar al ’n sweempie van ’n gesindheid van “maar wat kan ek hieruit kry” nie.

Hier’s net een ding: kommer oor die toekoms van ’n land, al een wat ons het.

• Een reaksie wat nie hier geplaas is nie het gekom van ’n vriend en mentor wat gevra het ek moet sy naam verwyg.

Hy skryf: “’n Belangrike verskil vir die wat wag, is dat meeste mense nie veel van Mbeki geweet het nie, maar hom aanvanklik die voordeel van die twyfel gegee het.

Met Zuma WEET ons!”

Dit verklaar natuurlik hoekom so baie mense, ek inkluis, so intens teleurgesteld is in Mbeki.

Anders as met Forrest Gump se sjokolade-boks waar jy nooit weet wat jy gaan kry nie, weet ons presies waarvoor ons in is met Zuma.

Die ewige optimis in my sê: dus kan hy ons net aangenaam verras, nie onaangenaam nie. Ek koes maar by voorbaat vir die “grinding”.

Brentie se interessante respons noop my om ’n tweede keer op hom te reageer. Hy vra of ek dink die wit Afrikaners sal as ’n selfstandige groep bly voortbestaan, of gaan “die massas” ons assimileer?

Net eers dit: Brentie tref my as een van die daardie besonder pragmatiese realiste wat nog altyd ons redding was. Hy sê hy het “nee” gestem in die '92-referendum, maar terselfdertyd kyk hy met realisme na die land waarin ons nou woon, sy nee-stem (en my ja-stem) ten spyt.

Dis een waar ons getalsgewys weinigbeduidend is, maar waar ons, as ons regtig wil, vennootskappe kan vorm met nie-wit landgenote wat ons waardes deel.

Ek dink die wit Afrikaners se voortbestaan (as ’n groep) is in hul eie hande, Brentie.

’n “Stoere Afrikanervolk” wat Die Stem sing en nie Nkosi nie, wat die ou landsvlag swaai en nie die seskleur nie, wat die rasse-vooroordeel van die verlede perpetueer en hulle afsonder in ’n hoekie vir etniese eensames gaan dit nie maak nie.

’n Oop Afrikaanse gemeenskap as deel van die groot Suid-Afrikaanse tapisserie van gemeenskappe het ’n beter kans. Een waarin velkleur nie tel nie. Waar daar gevoeligheid is vir waar Afrikaanse mense oral vandaan kom. Bruin en wit Afrikaanse mense deel byvoorbeeld ’n taal en grootliks ’n kultuur, maar hulle het diep uiteenlopende politieke verledes wat selfs vandag nog erg verdelend inwerk.

Dit gaan tyd verg om vrede te maak met mekaar se verledes - iets wat, soos velkleur, nie verander kan word nie, net verstaan kan word. Koöptering ter wille van getalle is die dood in die pot. Al wat ons gemeenskaplik het, is “die soetste taal”.

So ’n gemeenskap moet sy eie bronne maksimaal mobiliseer om moedertaal-onderwys te behou (wat ons by die Rapport Onderwysfonds doen) omdat Afrikaanse kinders meer as enigiets anders die voortbestaan van die gemeenskap sal verseker.

As ’n taalgemeenskap moet ons binne die ruimtes van die Grondwet en ander wette staan op ons taalregte, soos Afrikaanse skole, ’n Afrikaanse universiteit, Afrikaans in die howe en die staatsdiens en in die staatsmedia. Agressief as dit moet, maar nooit gewelddadig of buite die wet nie.

Die spontane, vrywillige inkoop van jong Afrikaanse mense uit al die wyke van die Afrikaanse gemeenskap is uiters belangrik. Daarvoor sal ons “cool” moet raak - wat ons nie tans is nie.

Kortom: ons moet ons omvorm in ’n gewaardeerde, omlynde minderheidsgemeenskap wat in harmonie bestaan met die groter Suid-Afrika.

Jammer vir die lang antwoord, Brentie, maar soos die slim ou gesê het, ek het nie tyd gehad om ’n kort antwoord te skryf nie!

Ilse Salzwedel sê dit onderskei Zuma van Mbeki dat hy in voeling is met die mense op grondvlak danksy sy eenvoudige agtergrond. Ek stem, maar ek wonder hoe lank dit so gaan bly.

Zuma se viermotor-konvooi swiep deur Jozi se strate in pikswart top-of-the-range Duitse weeldemodelle en 4X4’s met verdonkerde ruite. Omring deur pelotonne veiligheidswagte. As hy president word, gaan dié “borrelbestaan” erger word.

Hoe lank bly jy in voeling met gewone mense as jy só leef?

Letitia opper ’n kwessie waaroor ek elke dag wonder: die armes kla steen en been, maar hulle stem in verkiesing na verkiesing vir die ANC. Hoekom?

Ons land het nie onbeperkte hulpbronne nie, maar groot dele van dit wat daar wel is om die armes te help, word vermors weens korrupsie en onbekwame amptenare (lees ANC-lakeie).

Ons land sal ’n geweldige demokratiese verdieping ondergaan as ons armes besef hulle het ’n wapen: daardie kruisie wat hulle elke vyf jaar maak.

Hulle kan sommer volgende jaar die arrogante, oorgeruste ANC behoorlik die skrik op die lyf jaag en vir ’n ander party stem of buite stemming bly.

In dié noodsaaklike proses het ons wittes ’n beperkte rol. Ons swart landgenote moet sélf besef daar is ’n direkte verband tussen die swak/afwesige diens wat hy of sy van die ANC-regering kry, en hul kruisie op die stembrief.

Emiel, jy’t my seker nie mooi verstaan met die vergelyking tussen PW en Zuma nie. Ek wou net sê dalk verras Zuma ons doen hy ’n paar goeie goed, soos wat PW gedoen het. Maar nou ja, Zuma sal ook niks daarvan hou om met PW vergelyk te word nie. Whatever.

Jacob Mouw skryf hy verwag dat met sy voornaamgenoot as president Suid-Afrika om geopolitieke redes vir Rusland en China sal ondersteun. Ek hoop nie dit sal klakkeloos so wees nie, net wanneer dit in Suid-Afrika se belang is.

Onder Thabo Mbeki het Suid-Afrika die afgelope tyd internasionale posisies ingeneem wat die demokratiese gemeenskap onthuts en vervreem het. Ons was konstant aan die kant van die wêreld se muishonde - dermate dat die invloedryke Washington Post Suid-Afrika as ’n “skurk-demokrasie” gebrandmerk het. Sies.

As Zuma daardie etiket van ons kan afruk, sal dit goed wees. Maar hou die verwagtinge uiters beskeie.

Want Pottie Potgieter slaan die spyker op sy koppie: daar sal eers werklik verandering kom “as die jong mense deurkom en beheer oorneem”.

Die “ou ANC” soos vergestalt deur die Robbeneilanders en veral die exile-faksie, sorgsaam in stand gehou deur daardie groot kliekmeester Thabo Mbeki, moet verdwyn en plek maak vir ’n nuwe generasie.

Jammer om te sê, maar Zuma is een van hulle, Pottie. Gelukkig is die natuur is aan ons kant...

• Dankie aan almal wat skryf. Dié interaksie - die slegsêery inkluis - maak my werk verdomp lekker.

Oorspronklike rubriek:

Mense vra nogal deesdae: kan Jacob Zuma Suid-Afrika weer op koers kry?

Die tyd is troebel en die mense is desperaat. Zuma lyk na die man van die toekoms.

En die menslike gees is geprogrammeer vir hoop. In ’n land wat strompel, kan jy nie te uitsoekerig wees oor “redders” nie.

Kan Zuma die ANC bymekaar hou en tegelyk grondig hervorm? Die regerende party is deesdae soos wat Winston Churchill van Rusland gesê het: “… a riddle wrapped in a mystery inside an enigma …”

Zuma het die afgelope week ’n groep Suid-Afrikaans redakteurs by die Rand Club in Johannesburg ontmoet. Dit was die eerste keer in baie jare dat ek hom in lewende lywe gesien en gehoor het.

Hy’t al die vrae geduldig beantwoord, maar niks nuuts gesê nie. Eerlikwaar.

Agterna dink ek: het jy vanaand ’n president gesien?

Miskien. Een soos PW Botha dalk. Sonder die wysvinger en die humeur. Maar ook sonder PW se gesonder oordeel oor morele kwessies.

Zuma is instinktief innemend. Soos dit hoort met ’n goeie politikus hou hy van mense om hom. Hy lag maklik en gereeld.

Sy uitlatings is, nes PW s’n, deurspek met aardse wysheid, vergader oor ’n leeftyd ryk aan belewenis en gebeurtenis.

Soos PW ken Zuma sy party se beleid en posisies op die punte van sy vingers.

Hy systap vrae wat bereken is om hom te verlei om ANC-standpunte te masseer in ’n vernuwende rigting. Bot partybeleid is wat jy kry, finish en klaar.

Hy’t niks van Thabo Mbeki se slimjanniegeit nie. Sy beheersing van Engels is van die boonste rakke.

As hy die vermoë het om ’n kwessie deeglik te deurdink sodat hy sy eie filosofiese greep daarop kry, het hy Woensdagaand weinig teken daarvan gewys. Geen man van die Groot Idee nie.

Ek weet dis strafbaar met die vuurpeloton om iets gunstigs oor PW te sê, maar na die maan daarmee.

Hy’t ’n paar goed reggekry wat niemand van hom kan wegvat nie. Bruines en Indiërs het onder hom beter politieke regte gekry as wat hulle voorheen gehad het. Let wel: nie gelyke regte nie.

PW het die ontugwet, instromingsbeheer en werkreservering afgeskaf. En vir swart mense volle vakbondregte gegee.

Maar toe raak sy stoom op, sy hervormings begin skeefloop en hy en sy militêre hou die land vir ’n paar jaar in die wurggreep van noodtoestande en politieke stagnasie.

As Zuma se regsprobleme kan “verdwyn”, kan hy minstens met die wegspring dieselfde soort president wees as wat PW aanvanklik vir wittes was. Dis te sê as Zuma wil en hy openbaar politieke moed.

’n President sonder ideologie-se bloudrukke soos “Gear” en “transformasie”. Pragmaties, omring met ’n paar knap mense. Een wat in sy eerste paar jaar “stappe in die regte rigting” sal doen – op die gebiede van misdaadbestryding, regstellende aksie, SEB, die vermoë van die staatsdiens, skoolonderwys en die vaardigheidstekort.

Maar Zuma kan ewe maklik’n flop wees, uitmekaar getrek deur die selfsugtige eiebelang van die groepe in die koalisie wat hom aan die bewind gebring het. Ek meen, met die bloeddorstige Julius Malema aan jou boesem …

Zuma kan ook die sklerose van die Mbeki-era voortsit, net met ’n nuwe binnekring van onbekwame witbroodjies. Sy eie Manto’s en Selebi’s inbring.

Hou liefs die verwagtinge baie beskeie. Dalk, net dalk, verras Zuma ons en sê vir sy party wat PW in 1979 vir syne gesê het: pas aan of sterf.


 
Maar lees gerus eers oor Rapport se aanlyn-etiket.
Zuma, 04/07/2008, Danie
Tim, die verskil tussen ons en die VSA van twintig of so jaar terug, is dat hulle bevolking nie individuele rolmodelle so dringend nodig gehad het soos ons nie. Ons wankel op die rand van misdaad-anargie en enige leier wie se karakter enigsins deur enigiemand betwyfel kan word, gaan die situasie maar net vererger. Die probleem is goed geillustreer deur die leier van die ANCYL se onlangse uitsprake - Zuma se teenwoordigheid en reputasie inspireer hom (en andere) om drek te praat en dis eintlik al vonk wat jy nodig het vir ons ou kruitvatjie. Dus, moenie net na Zuma as mens kyk nie. Kyk na sy reputasie,die persepsies wat hy onder die gepeupel vestig en dink wat h?lle met die land gaan doen. Eina.
Tim lewer kommentaar., 03/07/2008, Brentie
Beste Tim Jou kommentaar dui daarop dat dit nie so maklik is op die situasie op te som nie en met oplossings voor die dag te kom nie. Laat my toe om die volgende vergelyking te maak. Net soos die inwoners van New Orleans 'levies' mure gebou het om die water van die Mississippi rivier uit te hou en hul teen die magtige rivier in vloed te beskerm netso het ons gedurende die apartheidsjare wetgewing en sekuriteitmagte geskep en in stand gehou om ons bestaan te verseker en te beveilig. Hoe groter die aanslae hoe strenger die wetgewing en hoe feller die optrede van die veiligheidsmagte. Maar toe die levies van New Oreleans swig onder die verwoede aanslag van die Mississipi aangesweep deur die Orkaan Katrina kon die levies nie staande bly nie en het die water die Stad oorstroom en moes talle vlug en het 'n groot aantal alles in die siedende massa water verloor. Toe die apartheid levies afgebreek word het iets soortgelyk hier plaas gevind. Die Afrikaner het eensklaps in 'n mense- stroom beland waar teen hy eenvoudig nie opgewasse was nie en het sommiges tesame met talle ander van ander bevolkingsgroepe ook die hoogste prys betaal want alle navorsing dui daarop dat moord eenvoudig verdriedubbel het van 7000 voorheen tot 21000(hoogste) onder die ANC-regering. Die sterkste swemmers(bes gekwalifiseerdes) het dadelik besef dat 'n mens nie teen die siende vloedwaters kan swem nie en het hul heenkome elders in veiliger plekke gaan soek. Ander het hul self laat uitspoel en bevind hul self iewers in Orania.Nog meer ,ongeveer 420 000, is terug in presies die posisie as die mense van 1948,arm,doodarm en wag buite kerke en welsynsorganisasies op kos en klere. Ander soos die meeste om my kontrakteer privaat veiligheidsdienste of organiseer in buurtwagbeskerming. Van die gene wat gehelp het om die levies af te breek hoor 'n mens min en trouens is die jy een van die min 'Ja'stemmers wat bereid is om nog met ander gesprek te voer. Net soos 'n sekere aantal inwoners van Nederland,Hollanders is en wel die van Suid en Noord Holland,is nie alle inwoners van Suid Afrika, Afrikaners nie al praat hul ook Afrikaans. Die Afrikaner is uniek in die sin dat slegs hy die taal,tradisies van sy voorgeslagte kan voortdra en behou en al praat sommiges soos van my familie Zoeloe soos slegs Zoeloes kan praat maak dit hul nog nie Wit Zoeloes nie. Daarom is dit vir my effens vreemd dat jy tans 'n kampvegter is om moedertaal onderrig ens te behou terwyl ons deur ons nek belasting moet betaal of betaal het aan 'n owerheid wat juis besig is om alles wat jy bepleit af te breek tot op die laaste steen toe. Dit dui vir my daarop en jy moet dit nie persoonlik opneem nie,want dit word nie so bedoel nie,dat jy jou 'Ja'stem effens ondeurdag uitgebring het want alles wat jy tans bepleit was eintlik die kerngedagte van aparte ontwikkeling en nie net vir die Afrikaner nie maar vir elke minderheidsgroep van ons pragtige land. Ek is jammer maar om op my ouderdom, stap aan na sewentig is ek nie besonder gretig om weer oor te begin nie om presies dieselfde te doen wat die Afrikaner reeds van te vore gedoen het. Die toekoms behoort aan jongeres en hulle sal moet leiding neem. Ja ek stem saam dat mense wat dieselfde waarders koester moet saam kom en saam werk maar nie ten koste van identiteit,taal,kultuur en tradisie nie. Ons lewe nie in waterdigte kompartemente nie,daarom sal ek nooit, net soos ek nie huwelike tussen gelowiges en ongelowiges sal aanmoedig nie,huwelike oor die kleurgrens aanmoedig nie want as jy op twee stoele probeer sit val jy die gewoonlik tussen die twee en taal en kultuurbotsings is m.i nie gewenste omgewing om kinders in groot te maak nie. Dit beteken nie dat daar nie suksesvolle huwelike oor die kleurgrens heen kan plaasvind nie,maar ek vermoed dat hul eerder die uitsondering as die reel is. 'n Beter opsie wat ek destyds voor gestel het was om verteenwoordiging in die Parliament volgens bevolkings getalle toe te maak en nie volgens die aantal kiesers nie,omdat dit bevolkings groepe met groot getalle kinders sou benadeel. Daarvolgens sou die Blankes 40 permanente setels, die Zoeloes 80 ens in die Perliament van 400 gekry het. Elke bevolkingsgroep sou terselfdertyd vir sy verteenwoordigers gestem het en sou verdeling tussen die subgroepe onderling besluit word. Elke groep sou 'n vetoreg behou het oor dit wat as sy eie gedefinieer is waaronder moerdertaal onderig een sou wees, met die behoud van ten minste 'n aantal skole in elke distrik en een Universiteit. 'n Kieskollege bestaande uit verteenwoordigers van elke groep sou die President kies,met kandidate uit elke groep. Die met die minste stemme val uit totdat daar 'n uiteindelike wenner na vore tree. Omdat verteenwoordiging gebonde is aan bevolkingsgetalle sou dit moontlik wees om Blankes te oortuig om te bly om dat 'n daling in getalle ook n daling in verteenwoordiging sou beteken. Nouja die voorstel is net so vinnig van die tafel gevee as wat die my nou gaan neem om my kommentaar te plaas. Dankie dat jy bereid is om te luister.
Alice in wonderland..., 03/07/2008, Jacques h. du Toit
?Joegaai maats!? .... Mnr Du Plessis, u klink so naief soos ?n skoolprefek op ?n ?leierskap? kamp ? oja, u was mos een op u dag... Ai tog mnr Du Plessis, u naiwe geloof dat daar bloot fout is met die huidige swart leierskap en dat nuwe leierskap uit swart geledere ?n verskil gaan maak is pateties om die minste te se. Klaarklyklik kan u nie die kloutjie by die oor bring nie... Kyk noord! Dinge gaan verder versleg onder enige swart leierskap. Is dit werklik onmoontlik vir u om dit te begryp...? U is ongelooflik uit pas met die werklikheid. Wat gooi Mnre Koos Bekker en Ton Vosloo in u tee? Wat ek eerder moet vra is hoe kan, u en hierdie ander twee musketiers dit oor u gewetes kry om sulke onrealistiese verwagtinge by u lesers te skep? Duidelik het u geen gewete nie. Maar oja, u het mos by geleentheid gese dat u eerder die land sal verlaat as om te veg. Nouja, dan is dit seker ?basta met die res...?.
Verander die reels, 03/07/2008, Pieter
Soos al my mede-lesers worstel ek op soek na antwoorde om te probeer sin maak uit die politiekery wat afpeel in ons omgewing. Gedurende die laaste paar weke is die mees prominente gedagte wat by my opkom die feit dat twee stelle reels geld en presies dit die bron van frustrasie is. Ek is 'n Euro-Afrikaan wat by 'n Afrikaase universiteit Politieke Wetenskap, gebaseer op Westerse demotratiese beginsels, studeer het. Dit vorm my verwysingsraamwerk. Dit is my stel reels. Net een voorbeeld: Dit wat besig is om in Zimbabwe te gebeur en al die reaksie daarop weerspieel 'n ander stel reels. Dit voel kompleet of ek na 'n sokkerwedstryd kyk maar die reels van rugby geld. Van wanneer af mag 'n speler sy opponent tackle, of die bal vang nadat iemand dit geskop het? Volgens my reels is dit rooikaarte. Ons moet ophou om teen die prikkels te skop. Hierdie spel word volgens ander reels gespeel. Maak vrede daarmee dat rugby gespeel word en geniet die spel. Ons mede-Euro-Afrikane wat nie tot hierdie stap kon oorgaan nie het ?n ander heenkome gaan soek. Daar geld sokkerreels maar hulle moet eers die inheemse tale aanleer. Adapt or die my vriende.
Wie anders dis Afrika se beste?, 03/07/2008, Luka
Tim moet asseblief nie jou asem ophou nie, ons sien genoeg sterftes in Suid Afrika. Zuma sal ogetwyfeld die volgende president word van Suid Afrika, moenie enigsins dink dat daar iemand anders gaan wees nie. Hoe lank moet julle nog in afrika bly voor julle die afrika politiek gaan verstaan. Dit is deel van die proses, proses van vernietiging!
Maar Maurituis, 01/07/2008, BENNIEH
As Mauritius die dokumente gaan vrystel, gaan dinge nog baie lelik raak. Maak nie saak of Tokoyo of Trevor die vlg President is solank, daar paloekas soos Malema en kie die ANC toekoms verteenwoordig,gaan dit net slegter gaan in Suid Aapland.;-)
Wat kan ons van Zuma verwag, 01/07/2008, Brentie
Beste Tim Dit is goed om te sien dat jy op hierdie blog minder 'gegrind' word as op jou vorige blog. Lees 'n mens al die kommentare is dit duidelik dat daar nie eenstemmigheid is oor die pad vorentoe nie. Party glo dat 'n terugkeer na God en sy woord die oplossing is en as alle mense hul tot God wend die probleme soos mis vir son sal verdwyn. Dit mag wel waar wees maar dit doen weg met die wereklikheid dat ons in 'n gebroke wereld leef waar Satan en sy trawante netso bedrywig is as die gelowiges. Die mens is geskape as aktiewe en nie passiewe wese nie en is as beeldraers van God. Daarom word dit van ons as Christene verwag dat ons optrede en besluite dit ook sal weerspieel. Dit was vir my persoonlik ook 'n rede om nie 'Ja' te stem nie want ek het geweet dat ons die regering van hierdie land gaan oorhandig aan 'n regering waarvan die meerderheid nie in God en sy gebod glo en sommiges "Jesus' as 'n vryheidsvegter sien. Met die afskaffing van Godsdiens in die skole onder die dekmantel dat alle gelowe 'n kans moet kry en kinders self moet besluit ondeskryf m.i my besluit. Ons kan nie geskiedenis terug draai nie en moet ons leef in die samelewing wat die meerdeheid van Blanke kiesers gehelp het om 'n werklikheid te maak. Dus moet ons as Christene samwerking met ander Christene oor alle kleur- grense heen soek sonder om ons taal en kultuur en dit wat vir ons saak maak prys te gee en ons self versamel onder 'n gematigde swart meerderheidspart,want glo my allen gaan ons die mas nie opkom nie, daarvoor ions getalle te klein en ons verdeeldheid te groot. As 'n minderheidsgroep moet ons besef dat ons nooit weer hierdie land die regering sal vorm en as ons nie wal gooi nie en protes op alle terreine waar die Afrikaanse taal en kultuur vetrap word is die kanse groot dat ons in 'n see van ander verlore sal gaan omdat ons blanke vel nie 'n waarborg dat dit wat oor geslagte opgebou is wel bewaar sal bly. Dus Tim is dit nou tyd dat jy jou toekoms visie vir die Blankes en veral die Afrikaners in Suid Afrika vir eens en altyd duidelik uitspel. Glo jy dat die Blanke Afrikaners as 'n selstandige groep sal bly voortbestaan of glo jy dat hulle eenvoudig deur die massas geassimileer sal word?
Verwag die volgende van Zuma - Chaos, 01/07/2008, Johann Eksteen
Tim, jy noem 'n paar vereistes wat moontlik tot 'n suksevolle Zuma-presidentskap kan lei, o.a. geen ideologiese bloudrukke, pragmatisme, knap mense in belangrike posisies, ens. Ek stem saam met jou, maar ek kan jou nou al WAARBORG, dat dit nie sal gebeur nie?en nes Pieter is ek ook bereid om my jaarlikse salaris daarop te wed!

Hier's my redenasie:
Eerstens, ek is seker jy sal saamstem dat SA tans onder vele probleme op alle gebiede (ekonomie inkluis) gebuk gaan en dat daar nog vele meer vir ons wag (dink o.a. aan die toestand van ons waterwese - die volgende ESKOM).

Tweedens, meeste van hierdie probleme kan slegs op regeringsvlak aangepak word, m.a.w. die ANC-regering. Goed, die gewone man op die straat kan help met sekere dinge (krag spaar ens.), maar ek praat nou van die ontwikkeling en instandhouding van belangrike infrastrukture en instansies.

Nou vra ek jou - Het jy al gewonder met watter oplossing die ANC tot vorendag sal kom as skurke soos Zuma, Winnie, Yengeni en Fikile (almal in die ANC se UK) koppe bymekaar sit? Die hemele behoed ons!!!

Is hierdie knap mense? Nee. Kan ons enige pragmatisme van hulle verwag? Besluit maar self oor daardie een, Tim. Wat van 'n ideologiese bloudruk? Wel, dit is nou payday vir die SAKP en Cosatu, so nee.

Vra jouself ook die volgende af ? Wat het die ANC, onder die leiding van JZ, tot dusver verrig? Behalwe om van die Skerpione ontslae te raak, nie veel nie.

Wie weet, miskien is die ou spul pragmaties...maar net pragmaties genoeg om hulself uit die tronk te hou!!!

Geloof, hoop en liefde..., 01/07/2008, Ilse Salzwedel
Geloof, hoop en liefde is volgens die Bybel die drie dinge wat ons deurtrek.

Geloof ontbreek in Suid-Afrika, al verbeel ons ons tog so graag ons is 'n Christelike nasie. (Ons kerke loop leeg, ons aborsiesyfers styg, ons egskeidingstatistieke en moordsyfers is van die hoogste in die wereld...)Liefde? Ons kan beslis meer naasteliefde toon - kyk maar weer na ons moordstatistieke, die toename in geweldsmisdade, die xenofobie, misdade teen kinders...

Wat ons laat met hoop.

Ja Tim, ek hoop ook Zuma is 'n verbetering op sy voorganger. Want wat verloor ons as Mbeki die dag sy stoel ontruim? 'n Nors, ontoegangklike, heethoof wat hom weining steur aan goeie advies, menslike lyding of internasionale druk. Presies wat is ons President-in-exile (alias PIE) se belange in Zimbabwe dat hy so hardnekkig weier om sy vrind Mugaap te kritiseer? En was hy werklik onbewus van die wapenskandaal? Of word sy duur muur en sy Johnnie Walker Blue dalk met sy opbrengs daaruit betaal?

Wat ons laat met Zuma, op hierdie stadium ons enigste hoop in terme van menslike leiers. Ek het vroeer vanjaar 'n uur of twee saam met hom deurgebring vir 'n onderhoud wat in Rooi Rose verskyn het. 'n Paar dinge het opgeval: dat hy ons na sy huis genooi het op 'n Saterdagoggend - gewoonlik wil politici in hulle kantore of op amptelike plekke ontmoet. Dat dit 'n gewone gesinswoning is. Dat hy opreg vriendelik voorgekom het. In sy antwoorde het menslikheid deurgeskemer. Hy het nie ongemaklike vrae probeer ontduik nie. Ja, hy het nie noodwendig geantwoord wat ek wou hoor nie, maar watter politikus doen ooit? Baie mense (ook gerekende politici soos Sandra Botha van die DA) glo dat Zuma ge"frame" is vir die wapenskandaal om die eintlike rolspelers uit die openbare oog te hou. Uit wat ons al geleer het oor die politieke geskiedenis van ons land, sal dit naief wees om te dink sulke goed gebeur nie wel nie. Een ding onderskei Zuma egter beslis van Mbeki: Zuma is in voeling met mense op voetsoolvlak - daarvoor sorg sy eenvoudige en armoedige agtergrond. Mbeki het lankal besluit hy is te grend vir die gemiddelde Suid-Afrikaner.

So ja, ek wil saam met jou opinie in 'n vroeere rubriek stem: Mbeki se optrede (of meermale gebrek daaraan) plavei die pad vir die beeswagtertjie van Nkandla. En waar laat dit ons as gewone Suid-Afrikaners? Ons moet besef ons heil le nie by die aardse leiers van SA nie, maar by ons Hemelse Leier. Ons Suid-Afrikaners (van alle rasse) moet ons harte verander en terugdraai na God. Dan sal misdaad en korrupsie verdwyn. Dan sal ons hande en harte oopgaan vir ons armoedige naaste. Dan sal rassisme verdwyn, want ja, rassisme is eintlik sonde. Daardie teologiese dogma wat ons al die jare gevoer is dat ons as Afrikaners beter is as ander, was inderdaad nie 'n boodskap van God af nie! Ons moet bid vir ons land se leiers, al is hulle ook nie van ons politieke affiliasie nie. Ons moet ons naaste help sodat armoede mense nie tot meer misdaad dwing nie.

En as ons al hierdie dinge gedoen het wat God van ons verwag, sal Hy ons land genees. Genadiglik is ons ware heil as Suid-Afrikaners nie in een aardse leier se hande nie.

Wat kan SA van Zuma verwag, 30/06/2008, Letitia
Tim ja, n mens bly hoop. Ons het ook gesonde vestand gekry. As jy kyk na Zuma en sy maters se verlede kan ek nie sien dat daar enige hoop is nie. Wat egter hartseer is, is dat nie een van hulle n flenter omgee nie en dat hulle nie kan sien dat die land op n afdraand pad is nie. Hulle glo dat hulle goed regeer en die massas ondersteun hulle. Die res van Afrika is n bewys van hulle bestuur styl. Waarom sal dit nou anders wees. Die blankes is in elk geval te min om n verskil te maak. Ek wonder partykeer of n mens die armes moet jammer kry. Is dit nie maar hulle wat bly stem vir die regering nie. Kan n mens so dom wees, of is dit iets anders wat hulle dryf om vir die regering te stem. Sal ook nie verbaas wees as dit uitloop op Zulu teen Xhosa nie.
Tim : Tyd van skisofreniese-droomw?ld verby., 30/06/2008, Pieter
Tim s?ie mens is geprogrammeer om te leef in hoop. Individue wat dit doen, se samelewings bedryf, wat ons noem, n 'idealpolitik'. Sodanige samelewing weet van alle probleme, maar baseer hul hoop, politiek, besluite, en toekomsverwagtings op hul hoop. In die geskiedenis was sodanige 'idealpolitik' nog altyd verkeerd bewys. Die ander meer korrekte standpunt waarmee jou eie persepsies, verwagtings, politiek, joernalistiek ens; bedryf moet word, is die 'realpolitiek'. 'Realpolitiek' behels dat n mens alle waarhede erken, al is dit hoe ongemaklik. Daardeur word meer ingeligte besluite geneem, wat mense in staat stel om beter in moeilike tye te oorleef. Wat Jacob Zuma betref, beteken 'realpolitik' dat mens in ag moet neem dat : (a) Zuma ongeletterd is; (b) dat Zuma slegs die resolusies wat op Polokwane deur die ANC geneem is, gaan uitvoer, en niks anders nie; (c)dat die betrokke ANC-resolusies die versterking van terreurbewegings w?ldwyd gaan bevorder; (d) dat die ANC, volgens swart nuusredakteurs, "die grootste georganiseerde misdaadsindikaat in die land is";(e)dat daar van Afrika, in die weste in slegs negatiewe terme verwys word, en dat die uitsondering Botswana is wat die verkondiging van die Christelike evangelie in hul skole verpligtend maak; (f) dat Zuma dadelik met die leweringskrisis in ELKE STAATSDEPARTEMENT gekonfronteer word, omdat geen staatsdiens meer funksioneer nie, en dat een van die Polokwane-resolusies spesifiek behels dat daar nog meer staatsinmenging en sentrale regerings in beide die staatsdiens en ekonomie moet wees; (g)dat Zuma dus nog meer kommunistiese beleide in Suid Afrika gaan toepas, omdat die ANC dit aan hom voorskryf;(h) dat Zuma nie enige ander opleiding het wat hom anders kan laat dink nie, (i)dat sodra Zuma aan bewind kom, sy gefuifery met blankes tot n einde sal kom, en dat hy baie gou ongewild gaan wees by die meerderheid Suid Afrikaners oor die ongewilde beleidsrigtings wat hy op die niksvermoedende burgers gaan afdwing. Die dae van in 'n droomw?ld leef, is verby. Dis tyd dat die nasionale pers aan die burgers van Suid Afrika s?at die intelligensiedienste van voormalige kommuniste vir mekaar ges?ydens hul laaste byeenkoms in 1988 : "dat sosialisme(kommunisme) die mees moordadigste pad is om ekonomies te vorder van kapitalisme na kapitalisme."
Naspers Optimisme, 30/06/2008, Jacques H du Toit
Mnr. Du Plessis, as ?n ervare joernalis stel u teleur. Hoe kan u enigsins wonder wat ?n Zuma presidentskap vir SA inhou? Elke faset van die man en leier, Zuma, dui op agteruitgang. Behalwe dat hy baie duidelik ?n eng afrika tradisionalis is, is hy baie duidelik korrup. Hy het geen beginsels nie en vry na almal en nog wat. Sy naaste bondgenote is kommuniste, afrikaniste en ander ekstremiste. Sy grootste ondersteuners, ANCYL en Cosatu, dreig om die land in ?n bloedbad te verander. Homself ?n beginsellose korrupte politikus erf hy ?n saatsbestel wat vrot is van korrupsie, nepotisme, onbevoedheid en ander vorme van disfunksionalisme. Maar by Heerengracht 40 dink julle dat daar dalk tog hoop mag wees??Joegaai maats!?
Voetsoolvlak, 30/06/2008, S. Botha
Mbeki het n kinderagtige onvolwasse streep in om. Die blaam word altyd elders gesoek as by homself. Hy het sy hand oorspeel en Zuma het hom koudgesit. Nou sit ons met n situasie waar die toekomstige president in die tronk kan beland, na sy ampstermyn begin het. Want die saak word net uitgestel en uitgestel. Kan Mbeki die verhoor bekostig? Het hy regtig geen kennis gedra van wat agter die skerms aangegegaan het met die wapen transaksie nie. Die skande indien beide in die tronk beland. Dit kom voor asof Zuma meer in voeling is met diegene wat die swaarste trek - die oorgtote meerderheid van die swart bevolking. Maar of daar daadwerklik opgetree word om hul nood te verlig, is n ander saak. Meneer Zuma, inflasie word gestook deur eksterne faktore en ons moet daagliks hoor dat ons niks daaraan kan doen nie. Die internasionale olie prys word handig voorgehou as n rede. As dit werklik jou erns is om die armes te help hou op om die verbruiker uit te buit en staak die nonsens om ons oliepryse op die van Opec te basseer. In Angola kos brandstof R4.50 per liter. Aan wie se kant is die regering en die ANC nou eintlik? n Honger kieser is n baie gevaarliie kieser.
Zuma, 30/06/2008, hein
Zuma het verskeie kanse gehad om die onstuitbare, onversadigde, eieregtigge klompie om hom tot orde te roep, maar het elke keer verbrou. Malema is nog n' voorbeeld. Eerstens, hoe kan die anc die proses wat gevolg was om daardie sotaard te verkies nie afkeur en hulle tot orde te roep nie, en tweedens kon n' tydelikke en bekwaamde in Selebi se plek geplaas word. Net tekens dat sy volgers en navolgers almal onder dieselfde boom se skaduwee skuil. Nie net moet ons vashou aan ons Godsdiens nie, ons moet dit nou, meer as ooit uitleef en dit lewendig maak.
Wat kan SA van Zuma verwag., 30/06/2008, Brentie
Suid Afrika kan van Mnr Zuma verwag presies wat die ANC van hom verwag en dit is om die beleid soos neergele op die ANC-kongresse uit te voer.'n Mens moet dus kyk wie die invloedryke persone op die ANc-kongresse is,die wat werklik beleid beinvloed om die rigting van ANC-regering onder Mnr.Zuma te bepaal. Die feit dat hy tans praat na gelang van sy gehoor beteken nie dat dit ANc-beleid verteenwoordig nie en daarom systap hy vrae oor ANC-beleid omdat hy weet dat beleid kollektief bepaal word. Pres. Mbeki se ongewildheid is juis daar aan te danke dat hy volgens die ANC- beleidmakers te verf afgewyk het van ANC-beleid en te min vir die armes,veral die swart gemeenskap,gedoen het en te veel kapitalistiese neigings toon. Daarom is hy onseremonieel van sy Presidentskap van die ANC onthef. Daarom moet 'n mens nie te veel hoop op Mnr Zuma vestig nie maar eerder hoop dat daar 'n swart gematigde party op toneel sal verskyn om die ANC se mag aan bande te le.
PW..., 30/06/2008, emiel
Tim, duidelik is PW nie 'n gunsteling van jou nie, maar verdien die arme man regtig om vergelyk te word met iemand wat aanklagte van verkragting en bedrog teen hom het?
Wat kan SA van Zuma verwag?, 29/06/2008, Pieter
Nog meer moorde as die 50+ elke dag,meer korrupsie en "government abuse",meer verkragtings en roof,swakker hospitale en swakker paaie,ondoeltreffender munisipaliteite,meer belastings en onteienings,meer mense wat die land verlaat,meer wanhoop en depressie onder blankes,groter onderdrukking van afrikaans en afrikanerwaardes soos sy geskiedenis, kultuur en onderwys,verswakking van die rand en inflasie ,groter armoede.Ek is bang dit word 'n boek want so kan nog baie bygelas word.Ek is bereid om my volle inkomste te verwed teen enige persoon wat met my verskil so seker is ek daarvan(laat weet van julle asseblief) .Ek is geen profeet of toekomskenner nie maar wanneer iemand 'n vuurpeleton teen hom het is dit naief om te dink hier wag 'n blink toekoms op so 'n persoon,tensy Rapport feite het wat hy verswyg ,of die 1miljoen mense(meestal intellektueles) wat die land verlaat het en die meer as 1miljoen wat dit nog wil doen maar dalk nie kan nie ,heeltemal oorreageer en onnosel is.Mense verlaat nie sommer 'n land sak en pak vir kleinighede nie.Tim inisieer dat ons in 'n land wat strompel nie veel van 'n keuse het nie.Ons het altyd 'n keuse Tim en ons het nou ook een.Zuma is beslis nie een van hulle nie ,so ook nie Martinus "Kortbroek" of enige Anc of liberalis wat ons in hierdie ellende gedompel het nie ,soos FW wat sy grond in die Paarl verkoop en vir sy Griekse "godin" nou 'n veiligheidskompleks in die Kaap koop om weg te kom van die gemors wat hy help skep het nie.Ons het verantwoordelike mense nodig ,nie immorele fortuinsoekers wat eiebelang voorop stel nie.Soos Malema bereid is om vir sy swart broers te sterf op immorele wyse is ek bereid om vir my volk te sterf op morele wyses.Daarom kon ek sing in die Stem;"Ons sal lewe ons sal sterwe,Ons vir jou Suid-Afrika.Let wel Suid-Afrika!!!!!! nie die NUWE Suid-Afrika nie,wat in elk geval nou oud en vuil lyk en is.
Tim gesels, 29/06/2008, frikkie botes
hoe meer ons praat en ons opinies lug,hoe minder doen ons,en hoe meer word ons gekook stadig soos n padda
PW, 29/06/2008, I van Wyk
Dankie dat een - al is dit net een - redakteur beken dat redakteur/koerante voor 'n "vuurpeleton kan beland" as iets goeds gese word oor of van leiers uit die ou bedeling. As 'n mens alles so om jou sien inmekaar voeter, maak politieke korrektheid jou so siek en sat.Die geskiedenis het sy eie manier om regverdig te oordeel.
Tim gesels: Wat kan SA van Zuma verwag?, 29/06/2008, Johan Horn
Hoe moet ek Mnr Tim du Plessis se mening in hierdie artikel verstaan? Sekerlik is dit nie wat SA van Zuma verwag nie, al is hy heel waarskynlik die hoogs aangeskrewe opvolger van die huidige President. Maar veel eerder moet gevra word wat SA van die SAPD/Departement van Justisie (die nasionale vervolgings gesag)en veral die inmengerige/"generally corrupt politici" MOET verwag sodat ons 'n onbesoedelde aanspraakmaker op die Presidentskap van SA kan sien: In der waarheid is dit tyd dat dit deur alle gemeenskappe en burgers van SA wat nie die ZIMBABWE toekoms vir die land wil h?ie, geeis moet word! En artikels soos die van Du Plessis help nie die reeds wankelrige gemeenskap van SA om hierdie belangrike stap te neem nie. Dit is my mening dat geen mens wat beskaafde waardes voorstaan in hierdie 21ste eeu waar demokrasie die wagwoord is, sommer net so kan aanvaar dat Zuma met die "aroma" van korruptheid wat om sy nek hang, President van SA kan word nie. En dus is die vraag wat om van Zuma te verwag en die latere verwysing na Zuma se moontlike presidentskap, totaal onvanpas! Ek neem veral in ag dat daar 'n mengsel van aanklagte en aantygings teen Zuma is; 'n Feit wat in 'n land wat daarop roem dat hy die mees moderne grondwet ter w?ld het waaronder elke wetsgehoorsame burger beskerm sal word teen alle vorme van misdaad, VEEL eerder sal verwag dat daar eers volledig, en sonder inmengery ondersoek ingestel sal word indien mense met sulke aanklagte/aantygings teen hulle vry rondloop. En dus volg dit dat, indien daar gronde bestaan, Zuma of vrygespreek sal word deur 'n wettig hofuitspraak, of dat die aantygings/klagtes teen hom volledig en sonder inmenging, ondersoek sal word. Eers dan, Mnr du Plessis, as hy hierdie toetse deurstaan het, kan daar enigiets van hom as moontlike nuwe President van 'n beskaafde land verwag word! Indien die proses nie eers volledig deurgevoer word nie, wat sal die volgende stap wees? Een met 'n Zimbabwe/Mugabe "aroma" waaroor jy dan allerhande retoriese artikels kan skryf?
Wat kan die wereld van Zuma verwag, 29/06/2008, Dixie Terblanche
Jacob Zuma as Zulu en in eiereg, is n baie goeie span speler en sy grootste uitdaging gaan wees of hy al die etniese groepe,unies, besigheid, landbou, buiteland en faksies in die ANC kan betrek om sy planne te aanvaar en deel te wees in die uitvoering daarvan. Ek dink die enigste persoon in die land wat dit kan doen is Zuma maar hy sal die wysheid van n Salomo en n span deskundiges nodig he om daardie doel te bereik. Ek wil voorstel dat ons vir hom sal bid vir wysheid en insig soos daar nog nooit in hierdie land gebid is nie. As hy nie die kulture van luiheid, verwoesting, bedrog, haat, moord, verkragtings, gesinsbeplanning ens kan verander nie is ons op dieselfde pad as Zim en die res van Afika.
Jacob vir President!, 29/06/2008, Jacob Mouw
Jacob Zuma het soveel politieke instink, dat selfs George Friedman van Stratfor dink dat Zuma Anglo-Amerikaanse belange sal dien... In president PW Botha se tyd, tydens die eerste koue oorlog, was Suid-Afrika en Angola van strategiese belang vir die wereldorde. Vandag weer. Ons kan van Zuma verwag dat Suid-Afrika hierdie keer vir China en Rusland sal ondersteun. Daarom adviseer ek graag vir Jacob en sal my lewe afle vir my naamgenoot. Ons moet aanpas of sterf.
Wat kan SA van Zuma verwag?, 29/06/2008, Linda
Tim ek stem 100% saam met jou. Mbeki kan niks meer vir ons land doen nie, inteendeel dit raak ondraaglik onder sy septer van bevooroordeling met sy famili? Zim-maatjie. Zuma? Hy wil nog te graag almal tevrede stel sonder 'n konkrete idiologiese platform, want sien hy moet nog eers by die hof verbykom en dan verskies word as president, dus minnekoos hy ernstig met almal sodat die publiek aansien by hom kan kry.Johan Coetzee: ek het regtig nog nooit in my hele lewe gehoor dat godsiens en politiek saamgaan nie! Dit sal ook nooit, want die een is rein en die ander sal ALTYD onrein wees. Hoe kan mens so iets meng? Indien die land dan 'n ware Christen het as president sal daar mos nooit eensydigheid wees om enige iemand te benadeel nie?
Zuma, 29/06/2008, Pottie Potgieter
die beste sal wees is om niks te verwag nie dan is die skok nie te groot nie.zuma kan vir ons niks bied nie ,kyk net na die debakel rondom die jeugleier dan sal jy dit besef.van nature is ek altyd positief oor wat in ons land aangaan en wil glo dat daar eers werklik n verandering sal kom as die jongmense deurkom en beheer oorneem.al die robbeneilanders moet eers aftree en vir n nuwe generasie plek maak.
Wat kan SA van Zuma verwag?, 29/06/2008, Hertzog Burger
Hulle se mos, maak soos jou leier maak. Dit alleen is 'n skrikwekkende gedagte as ons kyk na sy doen en late. Wanneer gaan ons mense wakker skrik en begin besef dat hulle in 'n greep van self verwoesting is? Dit is eers as jy die land gedwonge moet verlaat om 'n bestaansreg te kry in iemand anders se land dat jy besef hoe jy onderdruk was. Ek is bevrees dat Zuma net die huidige korrupsie en wanorde gaan vervang met 'n nuwe stel korrupte en ongekwalifiseerde milisie. Suid Afrika, tot waar kan julle aangaan? Totdat julle 'n Zim is?
Zuma Afgrond, 29/06/2008, Hans
Enige verandering behoort n verbetering te wees.Zuma maak geluide maar sal bankvas by sy ondersteuners staan en dit voorspel nag.Hy het pas sy kleur gewys t.o.v.Afrika beraad se verwerping van VSA voorstelle oor Zimbabwe in Kairo.Wat ek nie verstaan is hoekom die 'kortbroeke' en ander verloopte Afrikaners wat by ANC aangesluit het so stom is oor ANC se onheilige alliansie met Mugabe.Julle kan die ANC present kry maar julle dryf SA na afgrond.Mugabe is n held in Afrika en die Witman is op n selfmoordpad.Mens gaan tog liewer vegtend onder as kruipend.Onthou,daar is geen plaasvervanger vir vryheid nie.Algerie het ongeveer 5 miljoen blankes gehad voor onafhanklikheid - hulle het almal die land verlaat.Dis wat hulle hier wil he.
wat kan SA van Zuma verwag, 28/06/2008, Johan Coetsee
Tim, as jy 'n Christen will beoordeel kyk dan na die vrugte van die Gees. As jy Zuma wil beoordeel kyk net na sy verlede en sy dade. Eiegewin, leuens, korupsie, swak finansiele bestuur, opertunisties en gewild by die oningeligtes. Wat sal dit laat verander? Net 'n wonderwerk en dit is al wat ons op kan hoop. Meer is daar nie.
Wat kan SA van Zuma verwag?, 28/06/2008, Ook maar bang
Kan Zuma swakker as Mbeki wees? Ek weet nie want ek ken hom nie goed genoeg nie. As hy is sal dit 'n lang vyf jaar wees indien hy verkies word.
 
Hierdie kommentaar fasiliteit is nou gesluit.

Kry Rapport op jou Facebook-profiel

Kliek hier vir groot afslag as jy inteken op Rapport!


    Vind
Motor- & huisversekering
Direct Axis-Lenings
Piggs Peak Casino
Werkgeleenthede
Afrikaanse boeke
Stuur jou video
Internasionale Lotto
Rapport-foto's
    Stem
Wie dink jy praat die waarheid, Steve of Janine?
Steve
Janine
Mens sal nooit weet nie

Resultate
Vorige Resultate
    Vind ou vriende
Kies jou skool se provinsie
en klik op die eerste letter van jou skool
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Plaas jou GRATIS advertensie hier!
SOEK | KOOP | VERKOOP







Terug na bo