UK tabloid refutes Brown's claim

2011-07-13 14:14

London - Britain's The Sun newspaper on Wednesday hit back at allegations that it illegally accessed medical records of the family of former prime minister Gordon Brown.

"Brown Wrong" said the front page banner headline of the tabloid, which is part of the media empire of Rupert Murdoch - currently under attack for a phone-hacking scandal in Britain.

Brown alleged on Tuesday that staff at the paper had used underhand methods to obtain details of the medical condition of his son Fraser in 2006.

Fraser, who turns 5 on Sunday, suffers from cystic fibrosis.

However, the Sun said on Wednesday that it received the information from a member of the public who contacted the paper to raise awareness for the condition, from which his own son was also suffering.

"I felt vindicated in contacting The Sun," the unnamed man told the paper on Wednesday.

Brown said Rebekah Brooks, the then editor of the Sun - who is now chief executive of Murdoch's News International group in Britain - called him to tell him about the impending publication.