Zijin tried to bribe press - watchdog

2010-08-28 19:55

Shanghai - China's top press watchdog said that Zijin Mining Group Co Ltd tried to bribe reporters after a major toxic waste leak at the company's operations in Fujian province.

The General Administration of Press and Publication (GAPP) cited results of its probe that Zijin's offer of money was refused by reporters covering the scandal.

It said reporters from People's Daily, 21st Century Business Herald and Shanghai Securities News were among those who had been part of the investigation.

The company was not immediately available for comment.

Zijin came under fire after the July 3 discharge of more than 9 000 tonnes of wastewater killed thousands of fish and polluted the Ting river in Fujian province, on which 60 000 people depend for drinking water.
Zijin vice-president and former head of the Zijinshan gold and copper mine, Chen Jiahong, and three other senior executives were detained in July after the spill.