Rights group slams Egypt's 'nationalisation' of media

2017-09-13 19:45
iStock

iStock

Multimedia   ·   User Galleries   ·   News in Pictures Send us your pictures  ·  Send us your stories

Cairo - An international media rights group has voiced alarm over Egypt's "roundabout nationalisation" of once-independent outlets.

Paris-based Reporters Without Borders on Wednesday criticized the state-run Akhbar al-Youm newspaper's recent acquisition of the English-language Daily News Egypt and Al-Borsa, a financial daily.

Authorities froze the assets of the publications' parent company last year and placed its chairperson on a terrorism list over his suspected links to the Muslim Brotherhood group. Egypt has also blocked the outlets' websites.

Egypt has blocked hundreds of websites in recent months, including many operated by independent journalists and rights groups, as part of a broader crackdown on dissent.

Virtually all local media outlets in Egypt today are supportive of the government, which came to power after the military overthrew an elected Islamist president in 2013.

Read more on:    rsf  |  egypt  |  north africa
NEXT ON NEWS24X

Inside News24

 
/News
Traffic Alerts
Traffic
There are new stories on the homepage. Click here to see them.
 
English
Afrikaans
isiZulu

Hello 

Create Profile

Creating your profile will enable you to submit photos and stories to get published on News24.


Please provide a username for your profile page:

This username must be unique, cannot be edited and will be used in the URL to your profile page across the entire 24.com network.