UK's Sky News admits to hacking

2012-04-05 14:46

London - British broadcaster Sky News says it authorised the hacking of e-mails on two separate occasions but insists the move was in the public interest.

The news channel says that in one case it broke into the e-mails belonging to Anne and John Darwin, who became notorious after the latter tried to fake his own death in an elaborate insurance fraud.

The news channel said in a statement on Thursday that "we do not take such decisions lightly or frequently" and said the investigation had served the public interest.

  • Ian - 2012-04-05 15:01

    Wonder if Sunday Times, Mail and Guardian, City Press and Sunday Tribune have not been doing this practice for long.

      Al - 2012-04-05 15:52

      Ian, yes. Media24 is guilty of this too. A lot of the higher-ups in media are ex South African Intelligence, and old habits die hard.

  • pages:
  • 1