Ex-BBC boss says Diana interviewer Bashir 'abused' trust

accreditation
Share your Subscriber Article
You have 5 articles to share every month. Send this story to a friend!
0:00
play article
Subscribers can listen to this article
Princess Diana appears on Panorama.
Princess Diana appears on Panorama.
Photo: Mathieu Polak/Sygma/ Sygma via Getty Image

A former head of the BBC said on Tuesday that disgraced Princess Diana interviewer Martin Bashir "abused" his trust and would never have been re-employed had his unethical methods been known.

A report last month found Bashir used fake bank statements to secure his sensational 1995 interview and that a subsequent BBC investigation clearing him of wrongdoing was "woefully inadequate".

A separate internal BBC review concluded on Tuesday that Bashir's appointment as religious affairs correspondent in 2016 was fair, and that the theory it was used as a cover-up was "entirely unfounded".

Support independent journalism
Subscribe to News24 for just R75 per month to read all our investigative and in-depth journalism.
Subscribe
Already a subscriber? Sign in