Rights group slams Egypt's 'nationalisation' of media

iStock
iStock

Cairo - An international media rights group has voiced alarm over Egypt's "roundabout nationalisation" of once-independent outlets.

Paris-based Reporters Without Borders on Wednesday criticized the state-run Akhbar al-Youm newspaper's recent acquisition of the English-language Daily News Egypt and Al-Borsa, a financial daily.

Authorities froze the assets of the publications' parent company last year and placed its chairperson on a terrorism list over his suspected links to the Muslim Brotherhood group. Egypt has also blocked the outlets' websites.

Egypt has blocked hundreds of websites in recent months, including many operated by independent journalists and rights groups, as part of a broader crackdown on dissent.

Virtually all local media outlets in Egypt today are supportive of the government, which came to power after the military overthrew an elected Islamist president in 2013.

We live in a world where facts and fiction get blurred
In times of uncertainty you need journalism you can trust. For only R75 per month, you have access to a world of in-depth analyses, investigative journalism, top opinions and a range of features. Journalism strengthens democracy. Invest in the future today.
Subscribe to News24
Lockdown For
DAYS
HRS
MINS
Voting Booth
As a child or as an adult, have you ever been a victim of bullying?
Please select an option Oops! Something went wrong, please try again later.
Results
Yes, at school
53% - 998 votes
Yes, at work
17% - 320 votes
No, I've never experienced this
30% - 558 votes
Vote
USD/ZAR
14.26
(-0.5)
GBP/ZAR
19.75
(-0.4)
EUR/ZAR
17.07
(-0.5)
AUD/ZAR
11.04
(-0.4)
JPY/ZAR
0.13
(-0.3)
Gold
1,780.13
(+0.2)
Silver
25.87
(-0.4)
Platinum
1,215.00
(+0.9)
Brent Crude
66.77
(-0.3)
Palladium
2,787.00
(+0.2)
All Share
68,699
(0.0)
Top 40
62,898
(0.0)
Financial 15
12,446
(0.0)
Industrial 25
89,364
(0.0)
Resource 10
70,350
(0.0)
All JSE data delayed by at least 15 minutes Iress logo